Co tu pisać, coś by się słodkiego zjadło i już.
A że przemyt zdrowia przy okazji…

😉

Składniki:

płatki owsiane (15 łyżek)
płatki amarantusowe (5 łyżek)
2 jajka (można w zastępstwie użyć 1 banana lub zmielone siemię lniane 1/2 szklanki)
siemię lniane (1 łyżka)
len złocisty, lub więcej siemienia lnianego (1 łyżka)
mąka z czarnego ryżu (1/3 szklanki), można użyć innej
proszek do pieczenia (eko 1 łyżeczka, opcjonalnie)
masło klarowane (6 łyżek, lub inny nierafinowany tłuszcz)

Wykonanie:
Masło rozpuść na patelni, wrzuć nań płatki owsiane i amarantusowe, siemię i len. Podsmaż chwilkę i przełóż do miseczki. Po wystudzeniu dodaj makę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i roztrzepane jajka. Całość wymieszaj. Formuj małe płaskie ciasteczka pomagając sobie łyżką delikatnie moczoną w wodzie.
Upiecz w temperaturze ok. 160 stopni (15-20 minut)
Gotowe!

Ciao!
🙂

0 thoughts on “ZDROWE BRZYDALE: CIASTECZKA OWSIANO – AMARANTUSOWE”

  1. O widzisz, jutro robię zupę warzywną i sypnęłabym jej sporo, tak mi się ten zapach podoba. Dzisiaj posypałam kozieradką kromkę chleba z masłem i pyszne było! Coś czuję, że znajdę dla niej mnóstwo zastosowań:) Dzięki raz jeszcze:)

  2. My też uwielbiamy! 🙂 Mąkę kupiłam przypadkiem w “kuchniach swiata”, ale myślę że możesz spokojnie wypróbować mielenie czarnego ryżu w młynku. 🙂
    Kozieradka jest the best. Tylko gorzka jak się za dużo sypnie. ;))
    Sciskam!

  3. Uwielbiam takie zdrowe ciasteczka, tylko nie miałam jeszcze tej mąki z czarnego ryżu, a nie ukrywam, że mnie bardzo ciekawi.
    P.S. Dzięki za radę dotyczącą kozieradki, jeszcze nic z nią nie ugotowałam, kupiłam ją dzisiaj, a już kocham za sam zapach. Rewelacja!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.