Oswajanie tofu trwa.
­čśë
W znakomitym towarzystwie intensywnie doprawionych warzyw.
Lubisz azjatyckie smaki? Nie boisz si─Ö chili, czosnku i imbiru z any┼╝kow─ů nut─ů fenku┼éa i posmakiem sezamu?
To danie jest dla Ciebie.
­čÖé
Składniki:
pok – choi (ewentualnie kapusta peki┼äska)
fenku┼é („li┼Ťcie”)
kalarepka
marchew
pietruszka korzeniowa
chili (wedle uznania i tolerancji „ostro┼Ťci”)
czosnek (2 z─ůbki)
imbir (kilka plastr├│w)
tofu (pół kostki)
nierafinowany olej z pierwszego tłoczenia (dowolny)
kolendra (li┼Ťcie)
sos sojowy
olej sezamowy
Wykonanie:
Warzywa umyj. Li┼Ťcie fenku┼éa, imbir, czosnek i chili pokr├│j drobno i wrzu─ç na rozgrzany t┼éuszcz. Marchew i pietruszk─Ö „pokr├│j” za pomoc─ů obieraczki do warzyw na d┼éugie, w─ůziutkie paski. Pok choi pokr├│j w grube plastry, kalarepk─Ö w ma┼é─ů kosteczk─Ö. Dodaj do zawarto┼Ťci patelni (najpierw korzeniowe a po chwili pok choi (lub kapust─Ö peki┼äsk─ů) i lekko podsma┼╝. Zsu┼ä sk┼éadniki na jedn─ů stron─Ö patelni a w powsta┼éym miejscu zgrilluj na rumiano, pokrojone w kostk─Ö  i skropione sosem sojowym, tofu. Teraz wymieszaj ca┼éo┼Ť─ç, dodaj sosu sojowego i oleju sezamowego do smaku, wsyp pokrojon─ů drobno kolendr─Ö i gotowe!
­čÖé

Mo┼╝esz podawa─ç z ry┼╝em, makaronem ry┼╝owym lub sojowym.

U nas doskonale sprawdziły się w towarzystwie bobu,
szparag├│w z pikantnym sosem z tofu, rukol─ů i pomidorkiem koktajlowym.

Ciao!
­čÖé

0 thoughts on “WARZYWA ORIENTALNE z GRILLOWANYM TOFU – czosnkowo-imbirowo-sezamowe”

Dodaj komentarz

Tw├│j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt├│rych wype┼énienie jest wymagane, s─ů oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczy─ç spam. Dowiedz si─Ö wi─Öcej jak przetwarzane s─ů dane komentarzy.