Nie lubisz gryczanki (nie mylić z Tymi z dużej litery i bez „z”;))?
To, że warto polubić wiadomo nie od dziś.
Kasza jest bardzo zdrowa.
Nie będę jednak zachęcać.
Charakterystyczny smak kasza gryczana osiąga dzięki paleniu (prażeniu) ziaren. Wypróbuj do pasty również tej niepalonej. Smak będzie zupełnie inny. 
Dziś kasza w niebanalnej postaci – pasty do pieczywa lub jako dip.
🙂
Składniki:
kasza gryczana (ugotowana na sypko i ostudzona – nieduża miseczka)
ogórek konserwowy (1-2 szt.)
majonez (najlepiej domowy, opcjonalnie)
czosnek
sól
pieprz
koperek świeży
oliwa z orzechów włoskich (nierafinowana)
słód daktylowy (ewentualnie miód)
Wykonanie:
Kaszę zmiksuj z ogórkami, dodaj do smaku czosnku (niewiele),
soli, pieprzu i słodu, kapkę oliwy i ewentualnie łyżeczkę majonezu. Wsyp pokrojony koperek.
Nie jest to najzdrowsza pasta w moim domu (dodatek konserwowych ogórków), ale za to pyszna. 🙂
Orzechowo-koperkowa, lekko słodko-kwaśna, z nutą czosnku i pieprzu.
Smacznego!
🙂

0 thoughts on “PASTA do CHLEBA z kaszą gryczaną.”

  1. A może ogórki małosolne domowej roboty mogłyby być zamiast konserwowych? hmmmmm… Też nie mam tego oleju, spróbuje z lnianym.

  2. Świetny przepis! Mam tylko jedno pytanie: jeśli nie mam oleju orzechowego to mogę go jakoś zastąpić?

  3. Kejzi,
    lepiej zrobić je na occie żywym, naturalnym, nie spirytusowym.

    Co do kwasku, po co jeść E330? 🙂
    „Szkodliwość – zalecana ostrożność. Nie powinien być spożywany przez osoby wrażliwe na glutaminian sodu. Zastosowany w kosmetykach może być przyczyną złuszczania skóry oraz podrażnień oczu i skóry.”
    Polecam naturalne jedzenie.
    Uściski!
    🙂

  4. za duzo to my jemy produktów odzwierzęcych, cukru i glutenu… 🙂 Statystycznie oczywiście. Ilość naturalnych kasz i zbóż w diecie powinna stanowić 50-60 %. 🙂
    uściski!
    :)))

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.