Im bliżej lata, tym więcej na naszym stole surowych, wegańskich potraw.
Bez nabiału, glutenu i cukru, oczywista. 😉
Ten przepis, banalny, powstał z potrzeby połączenia smaków z dzieciństwa (namiętnie kochałam się w zielonej sałacie ze śmietaną i dodatkami) z naszym dzisiejszym, nieco odmiennym spojrzeniem na kuchnię oraz… permanentnym brakiem czasu na wielogodzinne, pełne rytuałów domowych, gotowanie.
Wszak tyle jest do zrobienia po powrocie z pracy!
Dziecię rośnie!
Ogród zarasta!
Poziomki dojrzały! 
i czerwone porzeczki!
I komary tną.
😉
Ale do rzeczy. Zapraszam na zieloną sałatę „wzmocnioną”, bardzo …sycącą.
Idealna na jednodaniowy, domowy posiłek raw. Ze śmietaną wegańską, migdałową.
Składniki:
różne rodzaje sałat i liści, u mnie: rzymska, lodowa, rukola, szpinak
kilka różyczek surowego kalafiora
duży pęczek kopru
cebula
szczypiorek
możesz dołożyć rzodkiewkę lub inne ulubione warzywa, które skomponują się z Twoim smakowym gustem
 🙂

Sos śmietanowy wegański:
migdały (dwie garści) – jeśli nie dysponujesz urządzeniem wysokoobrotowym do mielenia, namocz na ok 12-24h
czosnek (ząbek)
sok z cytryny (do smaku, u mnie 1/2 cytryny)
świeży lubczyk (fajnie podkręca smak) – gałązka
woda (ilość – do oczekiwanej gęstości)
sól do smaku
Sałatę umyj i poszarpaną na niezbyt drobne kawałki umieść w misce, dołóż poszatkowaną cebulę i szczypiorek, rzodkiewkę i koper, dodaj niewielkie różyczki kalafiora. Migdały zmiel z wodą i resztą składników na „prawie gładko” albo na gładko. Jeśli nie masz możliwości zmielenia nawet namoczonych migdałów, być może uda Ci się zmielić mąkę migdałową z powyższymi składnikami, jednak będzie to nieco droższa opcja.
Połącz sałatę z sosem, wymieszaj i podawaj.
Gotowe!
Smacznego!
Ciao!
🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.