Banalny – genialny!
Pamętacie ten cykl na Smakoterapii? Przyniósł nam kilka ciekawych i naprawdę prostych przepisów. Zdaje się, że dziś będzie kontynujacja. 😉
Ten koktajl poza walorami smakowymi i estetycznymi to prawdziwa bomba zdrowia.
Zalety kaszy jaglanej (prosa) zapewne już dokładnie znacie. To jedyna kasza o odczynie zasadowym,  wyrównująca ph organizmu. Doskonale radzi sobie z infekcjami wirusowymi i bakteryjnymi. Działa przeciwgrzybiczo jest więc jest polecana wszystkim cierpiącym z powodu drożdżycy (candida albicans).  Idealnie wzmacnia cały organizm, zwłaszcza teraz, zimą. Jeśli dodamy doń czarne jagody (w lecie świeże, zimą pasteryzowane bez cukru), mamy prozdrowotny komplet… Jagody również działają przeciwwirusowo i antybakteryjnie. Szczególnie dobroczynne działanie mają w przypadkach zakażeń układu pokarmowego, eliminują też niektóre pasożyty.
Smakowity, prosty w wykonaniu i zdrowy.
Zapraszam na jaglany koktajl jagodowy.
🙂
Składniki (na 1 wysoką szklankę do koktajli):
kasza jaglana ugotowana wg przepisu – klik (8 łyżek)
jagody pasteryzowane bez cukru (6 łyżek)
sok jagodowy z pasteryzowanych jagód z dodatkiem przegotowanej wody (w sumie szklanka)
*opcje:
szczypta lub dwie utartej wanilii (zwłaszcza do koktajlu na ciepło)
lub mięta
syrop daktylowy dla tych którzy lubią bardzo słodkie koktajle (do smaku)
Wykonanie:
Połącz składniki i zmiksuj na gładko.
Gotowe!
🙂
Ciao!

0 thoughts on “KOKTAJL JAGLANY MOCNO JAGODOWY”

  1. Mrożenie z perspektywy TMC nie jest polecane. Nie mam jak napisać tu elaboratu na temat zasad odżywiania wg medycyny chińskiej… Proszę się przyjrzeć tradycji polskiej. Mróz był zawsze, jednak nie mrożono warzyw, owoców, mięs… Wekowano co, się dało, kiszono, przechowywano w chłodnych ziemiankach (nasze lodówki). Medycyna zachodnia nie uwzględnia w jakości pożywienia jego energii, czyli tego po co jemy…, skupia się na suchym wydruku komputerowym: witaminy, składniki mineralne itd. Jedzenie mrożone jest pozbawione energii, trawienie go prowadzi raczej do procesów gnilnych w organiźmie. Nie ma badań na ten temat (nikt ich raczej nie przeprowadzi). Zródło: B. Temelie (dietetyk, TMC).

  2. Dzień dobry! weszłam i wsiąkłam 🙂 Czy możesz mi powiedzieć, jaki masz stosunek do warzyw i owoców mrożonych? oczywiście mam na myśli własne. Przeczytałam wcześniej, że unikasz mrożonek, ja znów kiedyś zderzyłam się z opinią, że mrożenie w sezonie pozwala zachować własności odżywcze. Bardzo mnie to ciekawi, zwłaszcza, że posiadam zamrażarkę sprawiedliwie podzieloną między mrożone jagody a pietruszkę (efekt zagonienie czterolatka do wysiewów 🙂 ) Pozdrawiam!

  3. Doskwiera mi brak pasteryzowanych owoców, by robić takie zdrowe pyszności. W najbliższym sezonie zadbam o zapasy. Ależ mam ochotę na szklaneczkę Twojego koktajlu:)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.