To dziś! Ustaliliśmy, że przestajemy się chłodzić z powodu panującego lata. A wszystko to po to, żeby zdążyć zbudować dostatecznie tyle ciepła w naszych organizmach, by bez przeziębień przetrwać chłodny czas, który… no niestety, zbliża się wielkimi krokami. We wrześniu temperatury (zwłaszcza nocą) potrafią spaść bardzo nisko, a ja życząc sobie i Wam pięknego, słonecznego końca lata, zachęcam Was by już dziś, razem z nami zacząć przygotowywać się na nadchodzące chłody. Pamiętajcie! Odporność budujemy właśnie teraz! Nie bez powodu mówi się, że za to jak prowadziłeś się latem odpowiesz zimą… Zbyt duże ilości zimnych napojów, soków, lodów, zimne posiłki w tym chłodniki czy kanapki, według Medycyny Chińskiej przyczyniają się do tego, że osoby o niedoborowej konstytucji, albo z niedoborami odporności chorują znacznie częściej i dłużej w chłodnym okresie, w naszym regionie geograficznym. Co takiego robimy zatem od dziś?

  • wracamy do ciepłych śniadań, w tym do obowiązkowej porcji kaszy jaglanej
  •  rezygnujemy z pysznych domowych lodów
  • rezygnujemy z zimnych napojów na rzecz ciepłych kompotów lub ciepłej wody saute albo z ziołami
  • rezygnujemy z zimnych posiłków (chłodniki, kanapki, zimne sałatki jako główne dania)

Dziś zjedliśmy na śniadanie czysto, prosto i łagodnie.
Dzień dobry Kaszo! 😀 Z kurkumą, cebulką, masłem klarowanym albo olejem kokosowym i zieleniną. Spróbujcie! O właściwościach jaglanki dwa słowa tutaj: Klik!

Składniki na 2 osoby:

  • 1,5 szklanki ugotowanej na sypko kaszy jaglanej (przepis – koniecznie ten – Klik!)
  • 1 duża cebula
  • szczypta mielonej kozieradki (warto ją zakupić, ze względu na szereg prozdrowotnych właściwości
  • 1 łyżeczka kurkumy
  • 1/2 pęczka szczypiorku lub rukoli
  • 2 łyżki oleju kokosowego bezwonnego lub klarowanego masła
  • sól kłodawska niejodowana do smaku
  • opcjonalnie trochę sezamu lub pestek słonecznika do posypania

Wykonanie:

Kaszę ugotuj wg przepisu (ważne żeby kaszę wyprażyć wg przepisu, ma wówczas inne działanie na organizm). Cebulę obierz, poszatkuj  i wrzuć na lekko rozgrzany tłuszcz. Posyp solą, kurkumą i kozieradką a następnie, po lekkim zeszkleniu podlej niewielką ilością wody. Podduś całość krótką chwilę, dodaj ugotowaną na sypko kaszę i porządnie wymieszaj. Podawaj posypaną dowolną zieleniną i ewentualnie wybranymi nasionami.

Miałam dziś obawę, jak po letnich szaleństwach smakowych i kolorowych będzie nam dziś smakować to ascetyczne danie. Zupełnie niepotrzebnie! Zjedzone wszystkie porcje! 😀

Kasza jaglana
Kasza jaglana

Ps. Osoby o krzepkiej konstytucji, nadmiarowe, mogą dodać do tej potrawy świeże pomidory tuż po podgrzaniu cebuli.

Smacznego!

Uściski!
Matka Smakoterapia

3 thoughts on “Kasza zwyczajna o niezwyczajnych właściwościach”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *